חיפוש עסקים
הצגת חיפוש

8 צעדים קריטיים שצריך לקראת מכירת עסק

Id: 2999

חושב למכור את העסק? לפניך משימה מורכבת ורגישה. עליך לשלב בו בזמן בין הצורך לחשוף את העסק והנכונות למכור אותו לקונים פוטנציאליים ללא הכרת הרקע שלהם לבין מניעת חשיפת התהליך העשויה לפגוע בעסק ופעילות העסקית השוטפת בהתייחס לעובדים (החשש מפני איבוד מקום העבודה ו/או שינוי תנאי ההעסקה), ספקים (חשש משינוי תנאי האשראי הניתנים על ידי הספקים), לקוחות (התקשרות ארוכת טווח עם העסק) ומתחרים (ריגול תעשייתי וניצול לרעה של המידע).

להלן 8 צעדים שעל בעל העסק ליישם לטובת מכירה נכונה ומוצלחת:

 

קבלת ההחלטה - מכירת עסק זה תהליך שלוקח בממוצע 7-8 חודשים, יש תהליכי מכירה הנמשכים רק חודש/חודשיים ויש תהליכי מכירה ארוכים הרבה יותר.

קבלת ההחלטה ויישום הפעולות הנדרשות מהווים הצעד הראשון בתהליך.

 

הגדרת ה"ממכר" - מה אתה מוכר? מה יש לך בעסק למכירה?  מוניטין, קשרי ספקים, קונספט ייחודי, עובדים מיומנים, נכסים דיגיטליים, מלאי, ציוד...

 

תמחור העסק בצורה אובייקטיבית (בלי השפעת הרגשות של בעל העסק לגבי העסק שלו) -  כמה העסק באמת שווה לרוכש בייחס לאלטרנטיבות? נכון שזה הבייבי שלך והשקעת בו את כל כולך בשעות עבודה, לחצים מטורפים והחלטות קשות, אבל את הקונה הפוטנציאלי זה לא מעניין. כך גם לא פוטנציאל העסק העתידי בשלב התמחור שלו, הקונה משלם על מה שהוא מקבל בפועל.

 

מה בדיוק מחפש להרוויח הקונה בעסקה הזו - חיסכון בהקמה של עסק דומה? עסק שמרוויח מהיום הראשון? ציוד שקשה להשיג? קשרים ייחודיים? תנאים מסחריים מול ספקים? מיקום מעולה?...

 

פרסום - רצוי שהפרסום יפנה בדיוק לקונה הפוטנציאלי שדמיינתם, עם מינימום חשיפה של העסק ומקסימום חשיפה של העסקה.

 

סינון פניות מבחינת כמות ואיכות - אם פרסמת נכון, תקבל הרבה פניות, הרוב המוחלט יהיו מתעניינים שישאלו הרבה שאלות אך לא יהיו בשלים או מסוגלים לרכישה בפועל. ככל שיכולת הסינון שלך תהיה מוצלחת תגיע לקונה המיוחל במינימום השקעת משאבי זמן, כסף ואנרגיה מיותרים. אל תשכח שתוך כדי תהליך המכירה עדיין עליך לנהל את העסק שלך!

 

לדעת לסגור עסקה -  לרוב בעלי העסקים יש קושי לסגור את העסקה, אם העסקה מורגשת כקלה מדי הם מאמינים שיוכלו להשיג יותר, אך אם העסקה קשה אז מתייאשים ומוותרים (ולעיתים פשוט מרימים ידיים וסוגרים את העסק).

יש שלוש סיבות עיקריות למה זה קורה:

- הם הכניסו רגש לעסקה

- הם לא מודעים לכל 8 התובנות

- הם לא מומחים בניהול משא ומתן

אנשי מקצוע נכונים - קחו אנשי מקצוע איכותיים רו"ח (רצוי מומחה במיסוי), עו"ד מסחרי בעל ניסיון ורצוי גם מתווך טוב שידעו להעביר אותך את התהליך בצורה חלקה עם שקט נפשי בכל שלב.

 

חברת ביזנס שילד מלווה יזמים בתהליכי קניה/מכירה של עסקים ומנהלת מאות עסקאות בשנה בפריסה ארצית, במהלך השנים ליווינו עסקאות בכל תחום בעולם העסקי בדיסקרטיות מרבית.

 
 
 
 
תפנית בניית אתרים
תפנית: בניית אתרים | עיצוב אתרים | קידום אתרים | 054-4780798
בקשתך בביצוע....
כותרת
תוכן